本日は今年度最後のレッスンだったので、皆んなでポップコーンパーティーを行いました🍿
ひろやくんとゆたかくんは、今日でこの学校を卒業です🎓
1年間よく頑張りました✨
来年度からも、それぞれの学校で新しい仲間と楽しく過ごせる事を願っています!
We are washing you the best of luck🍀
Kanon
せっかく咲いた桜が散ってしまわないか心配です。
雨で公園に行けなかったので、スクールでマンカラをして遊びました!
午後のアートでは、昨日のSt.Patrick‘s Dayにちなんで、ハットを作りました🎩
St.Patrick‘s Dayの緑は、かつてアイルランドが「エメラルド島」と呼ばれていたことに由来するそうです🍀
とてもカラフルなハットが完成しました!
このデザインで本物の帽子を作ったら可愛いですね♪
Have a nice weekend!
Kanon
今日は天気がとても良く、公園日和でした☀️
午後のアートでは、動物の体のパズルを作りました。パーツ毎にハサミで切り、どの部分をどこに貼り付けるか考えながら組み立てていきました。
Teacher →“What animal do you want?.”
Girls→“I want a cat!”🐱
Boys→“I want a T-Rex!” 🦖
リクエストにお応えして2種類の生き物を選びました。
小さいパーツも器用にハサミで切ることができました♪
今週も良い週末をお過ごしください!
Kanon
段々と暖かくなってきましたね!
春の訪れを感じる今日この頃です🌸
本日の pre access では、ユニコーンのfinger leg puppet を作りました!
穴に指を入れると、ユニコーンの足に見える仕組みになっています。
ユニコーンはどんな色か想像しながら、細かい部分までこだわってデザインしていました。
色を塗り終わったら、ハサミを使ってカットしていきます✂️
可愛いユニコーンパペットの完成です🦄
お家でも是非使って遊んでくださいね!
Kanon
]]>本日のAccessは、2月3日の節分にちなんで鬼のお面を作りました!
Anabelle先生から手順の説明を聞き、パーツを貼り付けていきます。
"How do we say Oni in English?"
"Demons out! Fortunes in!"
子どもたちは節分についての単語を質問しながら、楽しく作業を行いました!
” Everyone! Do a scary pose!"
最後に完成したお面をかぶって記念撮影を行いました。
お家で豆まきはしましたか?
今年も、たくさんの福が訪れます様に!
Kanon
]]>
Saturday preschoolの子供たちは、外の冷たい風にも負けず、元気に走り回っていました!
昨晩降った雪が公園の端に残っており、生徒達は冷たさをもろともせず触っていました❄
お昼を食べ終わり、午後からはartの時間です🎨画用紙を使ってカタツムリを作りました。
皆様、良い週末をお過ごしください♪
イントロが流れると準備のポーズに。
振りもバッチリ。踊りながら歌も歌います!
気持ちが高まります。
コンサートまでもう少し!
Prime Academic Preschool Gotanda
-Yumiko
]]>
Today in class we completed our transformation into little zombies!
Students have been working on becoming scary zombies for the last 2 weeks. This week we put it all together and put on some zombie style makeup to finish our spooky, scary costume.
Step one was getting changed into the shirt we made last week complete with rips and tears. We already looked scary.
Step two was changing our faces and getting our makeup to look extra scary.
Step three was practicing our zombie noise and zombie walk. This really completed the transformation and made our classroom the scariest one in Tokyo!
We hope you enjoy these pictures as much the students enjoyed being zombies.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>
Art is an activity almost every students loves and it’s a great way to start the week. Recently we have been working on many interesting art projects.
Today’s art project was designing and creating a beautiful and colorful artwork on a wooden spoon.
One of the main purposes of this project was to teach the students the importance of making a plan and following it. Students were allowed to do any design they wanted but the important part was showing the teacher what they wished to create before they started making it.
We aim to teach the students effective
planning and hopefully give them the ability to manage their own time in the future.
The spoons all look amazing and students have done a fantastic job making them.
Well done to all our PAP students!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
Halloween is almost here, and we can hardly wait!
10月のレッスンは、Halloween満載です。
本日のSaturday preschoolでは、 Monster danceをしました。
Anabel先生が見本を見せてくれた後、みんなで一緒に踊ってみました!
To the left!
To the right!
Let's dance to the beat!
Move your arms like a zombie!
とっても上手に出来ました♪
公園にZombieが出現⁉️
Park timeでは、Anabel先生がZombieになって、皆んなを追いかけました。
本気で逃げます!
全員、Zombieに見つからないところに隠れてしまいました!
"Where are the kids...🧟♀️"
"We got you!"
あれ?反対に、子ども達がZombieを捕まえてしまいました!
♪Five little pumpkins laughing, laughing...
Zombieごっこで盛り上がったPark timeから帰ってくると、沢山の本物のPumpkinsが、スクールの廊下に飾られていました!
"It's bigger than my face!"
本物のPumpkinsが珍しくて大喜びの皆んな!
でも、このPumpkinsでは遊べません!
これは、来週の"Pumpkin carving"のイベントに使う物なんです。
本物のPumpkinでJack-o-lantern作り!
アメリカやカナダでは、毎年家庭でクリエイティブに面白いJack-o-lanternを作ります。
皆さんも、是非イベントに参加して、自分だけのオリジナルの作品を作ってみて下さい!
詳しくは、スクールまでお問合せ下さい。
Let's have a creative Halloween, this year!
English Pocket 五反田校
Saturday Preschool
Yoko
For today's activity we had some fun Halloween games to play. In the morning we played Halloween Bingo. Students each received a bingo card and some colored pencils.
We drew pictures out of a hat and called out their names together.
The students did a great job identifying the different Halloween pictures like ‘skelton’ ‘witch’ ‘vampire’ and ‘ghost’.
We kept playing until every student had completed at least one bingo.
It was a fun and simple activity that we can play again any time. The students all had a great time and all participated as well as they could!
In the afternoon we played two games. The first game was called "Trapped in a Spider Web". Two birthday girls sat in the middle. We then tossed the ball of yarn across the circle to each other.
We were all wrapped up in a yarn spider web at the end.
We also played a game with small balls. We transferred the balls from a chair into a paper cup on our head using only a spoon. It was harder than we thought but we tried our best.
Happy birthday to all October birthdays!
I hope that everyone has a fantastic weekend and we will see you all next Monday.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
Saki
畑に行くまでの車内では、これから植えるお花と野菜について説明がありました。Tulipの球根を見た子ども達は、"Onion"と言っていました。
畑では、Tulipの球根を順番に植えていきました。向きを間違えないよう先の尖った方を上に植えました。
子ども達は今回もトマトやキュウリの苗を植えると思っていたようですが、トマトとキュウリは夏野菜ですね。今回は冬に向けてほうれん草と大根の種を撒きました。
ほうれん草は小さな赤い種でした。小さな種がやがて私達の知っている野菜になるのは不思議なものです。
最後は、畑に水をかけました。
冬には冬野菜ができ、来年の春には色鮮やかな大輪のチューリップの花が咲くと思うと、今から新しい季節が待ち遠しいです。
Prime Academic Preschool Gotanda
Saki
For the month of October students will be practicing their jump rope skills during their lunch play time. We have a schedule that increases in difficulty over time. When the students can complete a level they will move on to the next difficulty.
For example- at level 1 students will attempt to complete 20 single jumps, 8 forward jumps 5 back jumps and a cross freeze jump. For the next level the number of jumps will increase and we will also add another move.
The goal of this is to give the students something to work towards, give them an outlet for their extra energy and also teach them about setting goals for them self. Students should practice if and when they want to at home or at their local park.
I hope everyone has a great time with their jump rope challenge!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>ここ2、3日、急に寒い日が続くようになりました。
どんどん秋が深まっていますね...。
秋といえば、行楽の秋!スポーツの秋!食欲の秋!と、色々なことを楽しむのに最適な季節です。
秋を活動的に満喫するのは人間だけではありません。
本日のArtのテーマ、"Owls"もそうです。
Owlsは秋になると、冬に備えて沢山のネズミを捕まえるために活動的になり、忙しく秋を過ごしているのだそうです。
"Wise as an owl..." とても賢いという意味です。
Owlsは知性の象徴です。
賢そうな顔つきを、"Owlish"と表現するのだそうです。
丸顔で眼鏡をかけた、真面目な様子の人に向けて使う言葉だそうです。
Saturday preschoolのAnabele先生は、正に"Owlish"な顔つき⁉️
先生が何をしているのかというと...
皆んなの手形をとっています...。
出来た手形を切り取っていきます...。
"Do you need help?"
"No."
指の部分を切り取るのが、ちょっと難しい!でも、自分でやりたいのだそうです。
手形を逆さまにして、Eyes, a beak, feathers, and earsを付けて...
Brown paperを丸めて作った木にとまらせます。
完成!
とっても上手にできました!
Owlsは知性の象徴の他に、夜行性のため、「夜に目が開く」=「見通しが明るい」ということで、幸運の鳥、縁起の良い鳥として多くの起業家や経営者の方がOwlsのグッズをコレクションしているそうです。
本日、スクールでは英検が開催されました。英検を受験する、イングリッシュポケットの皆んなが沢山集まった、チャレンジの日でした。
Saturday preschoolの皆んなが作ったOwls が、受験をする皆んなが落ち着いて実力が出せるように守ってくれたかもしれませんね!
本日の受験に向けて、皆んなはスクールで対策レッスンを受けたり、お家で問題集に取り組み、一生懸命頑張ってきました。
その頑張りが、実になるのです。
"合格"を目指していますが、それだけが目的ではありません。
試験を受けるメリットは、練習問題に取り組む際や試験結果により、自分で苦手なところや得意なところが把握できること。
そして、目標に向かって頑張る事で、学びへのモチベーションアップになること。
英検は今でなくとも、いつか取れれば良いかと見送られる場合もあるかと思いますが、小さいうちから試験にチャレンジする事で、試験慣れをして、試験を受けることに必要以上にナーバスにならなくなるというメリットも!
Saturday preschoolのみんなにも、英検だけでなく色々な事にどんどんチャレンジしていってほしいと思っています...。
沢山の学びが、みんなを"Wise as an owl"にしてくれます!
イングリッシュポケット五反田校
Saturday preschool
Yoko
]]>
Unfortunately our schedules plans were thrown off by the rain. Originally we were going to Rinshi no Mori park to do a scavenger hunt.
Today we had a look at our work from the very first week of the year in April. We made a growth diary. Today we updated it.
It was quite amazing to see the progress of our students through the year. K1 students have moved from not being able to hold a pencil to some amazing writing. They have also grown so much physically. Students are much taller, their hands and feet have grown and they can even read some of the questions without help now!
In k2 and k3 students have developed as well. Their handwriting has improved and it was so interesting to see how much taller they are.
Your children are all growing and we see it every day. It has been so exciting to teach them for the first half of the year and we are looking forward to the second half.
We look forward to seeing all the parents soon in observation time and parent teacher interviews!
Thank you for reading the blog today.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>
This month we will have many Halloween focused activists. It will be the FunFun Friday topic and also various art and social studies activities.
Today at PAP Gotanda we started working on our zombie costume. This will be an ongoing project for the month of October. We will be making the costume for the students to wear and enjoy something they made themselves.
Please don’t forget to send an old T-shirt to school that we can destroy! Zombies are not clean.
We hope you have an enjoyable and spooky October.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>初めに、自分が好きなフルーツと秋に旬のフルーツについて話しました。
I like apples, grapes, strawberries, blueberries... I like all fruits!
たくさんのフルーツの中からAppleのモチーフを選びました。
早速、色画用紙に書かれた線をはさみで切りました。年少さんはハサミの使い方が上手になりました。
切ったパーツを左右対称になるよう土台に貼りました。
りんごの種(Apple Seeds)も忘れずに貼りました。
白と緑、白と赤のコントラストが素敵です。秋の味覚、美味しいりんごをご賞味ください。
Here are some apples.
Please help yourself!
Prime Academic Preschool Gotanda
Saki
]]>
One of the most important part of any drill is that we need to make it as realistic as we can. Students are encouraged to take it seriously and not laugh or chat during the drill.
Today we interrupted our phonics class with an earthquake alarm.
Students immediately climbed under the desks and covered their heads. Staff members shook the table and banged on them to mimic falling objects and encourage the students to stay calm and make sure no parts of their body were sticking out.
After the ‘shaking’ stopped student made fast lines, headed to the emergency stair exit and carefully made their way down. We then crossed the road to the nearby park which is our emergency meeting spot.
We spent a little time outside and discussed the kinds of things that we need to be careful of during an earthquake. What we should do if we’re by ourselves and the safest places to move to in the event of an earthquake.
The students behaved fantastically today. They protected their heads, moved quickly without running and didn’t play around on the stairs. All the staff were very impressed with how they handled the drill.
Well done everybody!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>縄跳びを飛ぶ前に先生から「縄跳びから離れず近くに立つこと」「縄跳びの真ん中に立つこと」「思いっきりジャンプすること」とアドバイスをもらいました。
Let's try!
みんな怖がることなく縄跳びの中に入っていましたが、なかなかタイミングが合いません。
初めは全く飛べなかった子も何度も繰り返し練習し、0回から1回、2回、3回と段々続けて飛べるようになりました。
素晴らしいジャンプ力!
練習を重ねて最後は、1, 2, 3, 4, 5...15回飛べました。
今回の最高回数は16回でした!何かができるようになるって嬉しいですね。
年少さんと幼児さんは縄跳びをへびに見立て、にょろにょろへびを踏まないようにジャンプしました。
公園で思いっきり身体を動かして楽しい一日になりました。10月もスポーツの秋を楽しみましょう。
Prime Academic Preschool Gotanda
- Saki
]]>先週はモザイクアートに挑戦しました。様々な形をした色画用紙を三角と四角の線の中にペタペタと貼りました。
とてもカラフルなSquareとTriangleになりました。
今週は、ユニークなHungry Caterpillarを作りました。
丸・三角・四角・正方形の色画用紙を好きな順番に並べていきました。
顔を描き、足を描き、触覚を描くと… Hungry Caterpillarになりました。
来月はどんな作品に出会えるのか、今からとても楽しみです。
Prime Academic Preschool Gotanda
- Saki
]]>都内で移動手段に利用する交通機関といえば、電車や地下鉄、バスやタクシーなどが主流でしょう。スクール近くの川でボートを見かけることはあっても、普段の生活で「ボートに乗る」という経験はあまりないと思います。実際、Mapleクラスでは旅行やテーマパークでボートに乗ったという子以外、ボートに乗ったことはありませんでした。
本日は、ほとんどの子ども達にとって初めてのクルージング体験をしました。
船に乗り、オープンデッキに座ると船がゆっくりと動き出しました。
波しぶきと海風を肌で感じながら移りゆく景色を楽しみました。
途中、豪華客船やクルーズ船や消防船など様々な海の乗り物を見ました。
束の間のクルージングを楽しみました。
先週のSubject Studyでお話したPeace Boatでの世界一周旅行と合わせて、次はどんな船に乗りたいか、船でどこへ行きたいか、子ども達に聞いてみてください。
Prime Academic Preschool Gotanda
- Saki
In the summer months it has been a regular problem that the weather has prevented us from going outside. This could have been due to either hot weather, rain or even heat stroke warnings from the local ward office.
Outside play is a very important part of our school curriculum. It gives the students an opportunity to use some of their energy during the day. The healthy exercise, fresh air and sun are all good for the body but it also provides us an opportunity.
Much like with everything else we do at English Pocket park time is English only. The outside play time gives students an opportunity to play games with each other in English, talk freely with their teachers in English and even talk to other children not associated with our school in English.
When it comes to learning a language practice is so important. But if that practice is always the same it loses it’s value. At the park the students are free to discuss anything they like. They can talk about dinosaurs and monsters or princesses and hamsters. This variety makes it valuable and interesting to their education.
We hope everyone enjoys their time outside and lovely weather during the fall.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>
This afternoon we discussed how we can travel between countries, specifically we looked at ships. We discussed the pros and cons of traveling by boat. What people like and don’t like as well as how ships move many things around the world. We then took a trip!
We used a large ship designed at school to visit different countries. At each stop we got a stamp on our passports.
It was a great activity and I hope all the students enjoyed participating as much as the teachers enjoyed organizing it. Thank you so much to Saki and Christine who did a great job making the boat. Well done everyone!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>
At school we worked hard to make presents for our grandmas and grandpas that they will be so happy to receive.
Today we used a special ink to create a marbled paper. Using two pieces we made an envelope to put our card in.
The students had a great time choosing their own colors for the activity. Each child was allowed to choose up to three colors. We were very careful about not getting any of the colors on our clothes.
It was a great activity which also taught the students about color combinations. We think it would be a great thing to try at home.
We all hope that everyone enjoys their long weekend. If you can please take time to visit your grandma or grandpa and tell them “Thank you for loving me”.
We will see everyone next Tuesday! Have a fun weekend.
Prime Academic Preschool Gotanda
-Alex
]]>私たちのスクールからは毎日電車が見え、何の電車が走っているか話題になることがよくあります。地下鉄は電車ほど話題にはあがりませんが、Elmの子ども達は皆、今日の遠足を楽しみにしていました。
スクールバスの車内からはヘリコプターや大きなトラック、ボートや大きな貨物船も見え、車内から見える景色に大いに盛り上がりました。
"Look! I see a helicopter. Over there!"
地下鉄博物館には実物車両や模型電車、ジオラマなどが展示されていました。
こちらは初期の銀座線です。銀座線は1927年に浅草-上野を結ぶ日本で最初の地下鉄で、開通した当時の車両を見ることができました。
丸の内線の車両に乗り、
運転操作をしました。
トンネルのつくり方を学びました。
近くで見る線路は、思った以上に大きかったです。
「Where do you want to go next?」の質問に、「I want to go to the moon!"」という答えが返ってきました。月へ行くのはまだまだ先ですが、秋の遠足も楽しみです。
Prime Academic Preschool 五反田校
- Saki
]]>
This week we assembled our masterpiece. Students moved all of the “blocks” we created last week carefully into the lobby. We then stacked and attached them together to make our tower.
Before we started the assembly we talked about the design. Did we want to make 1 tower or 2? Would we connect them? How tall did we want it to be? Should we make it thin or wide?
After we established our design we put it all together. As teachers we tried to let the students work on their own as much as possible. We let the students ask for help if something was too high and help each other when they could.
The teamwork today was excellent!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex Jack
]]>Every day we follow a schedule that allows the students to know what they should be doing and when. They know that before lunch we have our subject study. They know that after doing the date we are going to talk about the weather and they know when we study phonics.
Due to knowing the schedule it allows us to give the students a certain amount of choice over what they want to do when they have some free time because they know what they should do first.
After a student finishes their lunch in K2 or 3 they know they should practice their reading book before they can play. All of these activities are part of our academic daily practice and they are fantastic ways to improve the students English ability. There is however another way that students practice.
Students are only allowed to communicate in English when they are attending school. This includes any time they are playing with each other. When we practice our daily phrases we use sentences like “Can I use that next?” or “Can you pass me that please?”
With careful guidance from their teachers who are listening nearby students are able to use their English in school. It is an important part of their education here and of their daily practice.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex Jack
あっという間に9月も3週目に突入!暑さが引いて、日が短くなり始めました。
長かった夏の終わりが見えてきましたね。
夏の終わり...。
どこか寂しげで、夏が終わるのを惜しむような雰囲気がありますが...
Saturday preschoolのみんなは元気いっぱい!
毎週Big smileで登園するみんなです。
本日は、Saturday preschoolの、楽しかった夏の思い出を振り返ります...
We had a summer festival!
お祭りのはっぴが良く似合っていました。
Yo-yo fishing...!
with a fork⁉️
yay! you got it!
you got one, too! Good job!
Super ball catching!
"Oh no! It's broken..."
Better luck next time!
"I got the green one!"
Wow! He's got two at the same time!
Amazing!
Everyone is so good at catching the balls!
Shooting game!
She looks so good with holding it, doesn't she?
It was a little hard to hit the target...
They look really serious...
負けず嫌いで何でも果敢にチャレンジするSaturday preschoolのみんな。
かなり真剣です!
It was such a fun festival!
みんなで公園も楽しかったね!
暑い夏はしっかり水分補給をして、小まめに休みながら遊びました。
"I'm sweat!💦"
公園に行く途中、沢山のひまわりが植えられているのを見たね!
これからの季節は、どんなお花が植えられるのかな?
See you next year, Summer! We had a lot of fun!
And...Welcome Fall to Saturday preschool!
秋も目一杯楽しんでいきます!
イングリッシュポケット五反田校
Saturday preschool
Yoko
In the morning we watched a video about the story of Tsukimi and made a craft. Many students were not familiar with the story of Tsukimi so they were very interested in the rabbit on the moon.
Our art was made of paper and crayon. It features some grass, a rabbit and a lot of dango!
Students in k1,2 and 3 needed to cut the pieces by themselves. We were all very careful and had some help from our teachers but we still did our best.
In the afternoon we continued our celebrations. Today we celebrated all our September birthdays. Students sang happy birthday to their friend and also go to enjoy some sweets.
Later in the afternoon we also played a dango fishing game.
It was a great Fun Fun Friday. We hope everyone has a good Tsukimi weekend!
Prime Academic Preschool Gotanda
-Alex
]]>PAP五反田校では、万が一の災害に備えて毎月一回避難訓練を行なっています。今月は、地震と火災を想定した避難訓練を行いました。
火災や災害の現場から人々を助けてくれる消防士。消防士のお仕事を見るために、Mapleの子ども達は消防博物館へ行きました。
消防博物館には、江戸時代から現在までの消防士の制服や消防機械などが展示されていました。
火災が発生です…火消しのシュミレーションゲームに挑戦しました。
消防ヘリコプターや消防車に乗り、気分はすっかり消防士です。スクールに戻ると子ども達はさっそく今日見た消防ヘリコプターをレゴで作成していました。
日々、人々を見守ってくれる消防士に感謝をして…大切な子ども達の命を守るため、防災についてこの機会に是非ご家族で話し合ってみてください。
Prime Academic Preschool 五反田校
Saki
Students are usually provided with a discussion topic. This could be animals or jobs or even places in the city. They are them prompted by the teacher.
The teacher will give them a phrase like “I think builders have a good job because they can make amazing things.” This will give the students an opportunity to talk about different jibs they might like.
After that teachers don’t direct the conversation much. They let the student speaking freely while correcting grammar or offering better word choices. This lets students explore what they want to talk about. It also allows them to have fun while using English.
Today Ryoka and Haruto had their turn for some speaking practice.
At first we focus on the page, they looked at different jobs and discussed what they did. We then moved on to jobs they might like to have in the future.
We discussed jobs like helicopter pilot or dentist and how fun or helpful they might be.
Finally after that the discussion turned silly.
We started discussing zombies and what kind of job they might have.
The entire time teachers correct grammar and motivate the students to join the conversation.
It’s a fun, educational way to practice our speaking.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex Jack
]]>
The project is called Tower of Dreams. The idea is that students work individually to make pieces of a tower, similar to giant blocks, then assemble them to create a huge art class project.
Today student began work on each of the small pieces which will be assembled next week. In order to make them appear more like pieces of a building students added things like windows, balconies and spires.
All of the art projects are created so that students will feel pride in their work. This week we also want the children to feel pride in the work of their classmates. We hope that they will be excited to show their art to parents who come to pick up and maybe even be happy that their class made something so big and amazing.
We are really looking forward to putting it all together next week!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex Jack
]]>今日は秋が待ち遠しい Happy Fall Craftを作りました。
What colors are the leaves in fall? Well, red, brown, yellow, orange, and gold as well!
Okay, let’s color the maple leaves!
次は切り抜いていきます。
What? All of them? Yes please!
切り抜いたカエデの葉を、事前に切っておいたハリネズミの胴体にペタペタ貼っていき、中にメッセージを書いて完成です。
I did it!
I’ll give it to my mom!
Cute hedgehog cards!
Good job everyone!
イングリッシュポケット五反田校
Saturday Preschool
- Aki
Every month we have a drill for different emergency situations and today was our earthquake emergency practice.
Students were busy doing their writing or phonics when we started the drill. We played an alarm without warning them and everyone got under their tables. Teachers simulated shaking and objects falling.
When the shaking stopped students were escorted down the stairs and outside. We did a quick headcount in the lobby of the building. In better weather we would then walk to an emergency evacuation site however because of today's weather we decided to head back to our classrooms.
In the classroom we discussed different kinds of emergency situations. We also went through our emergency kit and talked about what each item was used for.
The final part of todays drill was really enforcing that the best thing students can do in an emergency situation is listen to their teacher.
We watched a video of some highs hook students from the 2011 Fukushima Tsunami. All the students had listened to their teachers and headed to the top floor of the school. They were all safe and healthy because they listened to the adults around them.
We will continue to do this monthly and prepare ourselves. We sincerely hope that the students will know exactly what they need to do if an emergency does occur but we also hope they will never need to use that information.
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex Jack
]]>これまで年少さんと年中さんは、ドレミの音階や4分音符・8分音符・休符といった音の長さを手拍子だけでなく体全体で表現してきました。
今月から楽器を使って、音の長さやリズムを学んでいきます。今日は好きな楽器を選び、リズムに合わせて音を鳴らしました。
「シャン、シャン、stop」「ドン、ドン、stop」...
様々な音が混じり合う中、最後はだんだんとリズムがそろってきました。
今月のテーマソング「Look Bothways」に合わせて楽器を奏でました。
来週のMusicも楽しみです。
Prime Academic Preschool 五反田校
- Saki
This week we looked back at the fun things we did during our vacation and used those happy memories for our art project.
Students were asked to bring a photo or picture from home that we could use to make our art.
We designed the card, stuck on the picture and decorated it the way each student wanted to.
We then prepared a message for future us to read and remember our happy memories.
Great job today everyone!
Prime Academic Preschool Gotanda
- Alex
]]>今日は自分の最も好きな動物について話した後、工作をしました。
What is your favorite animal? Dinosaurs of course! Because they are big and strong!
My favorite is a cat! They’re cute!
Do you have a cat?
No I don’t, but I want one!
I will make a purple cat!
Mine is purple too but not a cat.
What is it? You’ll find out soon.
Cute cat!
Cute pink cat!
Ohh, its a dolphin !
A picture with your teacher!
Good smiles!
English Pocket 五反田校
Saturday Preschool
-Aki -
水風船を持って、準備万端です。
Are you ready?
「Go!」の合図で先生とお友達にお水をかけ合いました。
水鉄砲でも遊びました。
最初は水に濡れることを躊躇していた年少さんも水鉄砲を持っている子に「More Water, please」と言って、自分から進んで水をかけてもらっていました。
水風船や水鉄砲、普段とは違う水遊びに大喜びの子ども達。
今年も楽しく夏を締めくくることができました。
Prime International Preschool 五反田校
Saki
博物館では動物の剥製や恐竜の化石がたくさん展示されていました。
動物園では柵越しに見る動物も、博物館では動物の剥製を至近距離から見ることができ、様々な発見がありました。
野生では近づくことができないチーターやクマもこの距離です。チーターは今にもサバンナの草原を駆け出しそうな迫力があり、力強く生きていた時の姿を剥製になった今でも感じることができました。
クラスで習った忠犬ハチ公の実物に会うことができました。
アロマジロなど珍しい動物も見ることができました。
日本で初めて化石が発見された首長竜の「フタバスズキリュウ」です。
昆虫好きの子ども達たちは、昆虫の標本からなかなか離れることができませんでした。
楽しい時間はあっという間に過ぎ、帰り際子ども達は口々に「もっといたい」「もっと見たい」と言っていました。
"I want to come here again tomorrow."
"I want to live here for 100 years."
好奇心を刺激される、知的な時間を過ごすことができました。
Prime Academic Preschool 五反田校
Saki
]]>
Science class is so important for a child’s education. It encourages exploration and helps them to understand our place in the world. It allows students to discover their own interests and paths they might wish to pursue later in life.
How can a child know they want to be a marine biologist if they never learned about ocean life? How can they know if they want to protect the environment if they never knew about recycling and how can a child know they want to be a machinist if they’ve never learned how a machine works?
For K3 today we continued our lesson on magnets. We learned how magnetic force flows through magnets. How we can use magnets to find things and how magnets can make more magnets.
Using a bowl of rice and paper clips we explored how strong our magnets were and we had a lot of fun trying to find all the meta in the bowl. We also made a huge mess when the teacher spilled the rice everywhere!
All of our K3 students today really enjoyed their lesson. They had a great time trying to make long chains of magnetized paper clips and asked many great questions.
Thank you all for trying you best and good luck in all your scientific studies!
Prime Academic Preschool Gotanda
Alex
]]>Acorn & Chestnutの子ども達は絵カードを見て、様々な動物の名前を学んでいます。
絵カードだけではなく、動物のパペットと一緒に動物の鳴き声や動作を真似てみます。
What kind of sound does an owl make?
Woof, woof?
Quack, quack?
これには、みんな一斉に「No!」...先生のtrickyな質問も理解できるようになってきました。
Artでは、これまでたくさんの動物を作りました。
We are painting alligators.
We used a sponge to paint mud on the pigs.
We made chickens.
牛について学んだ時は、乳搾り体験もしました。
日々成長している子ども達、驚きと発見の毎日です。
Prime Academic Preschool 五反田校
- Saki
本日のCraft timeは、なんだかMagical!
Magicalという単語には、魔法の。という意味の他に、不思議な。魅力的な。という意味もあります...
Why is it magical?
それは、先生の言う通りに形を作って貼り合わせていくと、あら不思議!
Unicornが出来てしまうのです!
みんなには、何を作るのかは知らされていません...
先ず最初に、白い画用紙が配られました...
You look like a chef!
💫Magical instruction 1: Make a big circle.
画用紙に、大きく円を描いて...
円の形を切っていきます...
"I made a white, big circle!"
💫Magical instruction 2: Make an oval which is smaller than the white circle.
次はピンクの画用紙でOvalの形を作りますが、先生は、"Smaller"と言いました。
先程の白い円より小さい楕円を作り始めるみんな。
別の何かと比べて、より小さいと言う時は、"smaller"って言うんだね!
💫Magical instruction 3: Make two small triangles.
今度は白い画用紙で、小さい2つの三角を作ります...
みんな、ちゃんと2つ三角を作っています!
💫Magical instruction 4: Make two triangles that are smaller than the white small triangles.
さっきの白い三角よりも、もっと小さい三角を二つ、ピンクの画用紙で作ります。
"Is this smaller? too small?"
先生に確認するみんな...。
💫Magical instruction 5: Make a big, but thin triangle, with your favorite color.
5番目は、好きな色で大きな三角を作りますが、先生は、"thin"と言いました。
細い三角、描けるかな?
What are we making...?
一体何を作っているんだろう...
まだ知らないみんなでしたが、
先生からの色んな指示に合わせて、色んな形を作っていくのが楽しかったようです。
大きさや色、間違えずに作れたね!
Good listening!
まだまだ💫Magical instructionsは続きます!
作り終わった全ての形を貼り合わせていきます...。
貼り付ける場所も、気をつけて、instructionsの通りにね!
"I know what this is!"
何となく形になってきました!
"Cow! Moo... Moo..."
確かに、Cowに似ているね!
But...What about the big, thin triangle?
ここで、遂に何を作っているのかを知らされたみんな。
We are making unicorns!
The big triangle is a horn, put it in the middle of those two white triangles.
好きな色で作った大きめの三角は、Unicornの角でした。
Unicornの角は一本です。
日本語では一角獣と呼ばれるUnicorn。
Uniは、一つの。単一の。と言う意味。それでUnicornなのですね!
顔を描いていきます...
角にも、可愛く模様を描きました!
完成したら、みんなでUnicornsに変身!🪄
Blue horn boy Unicorns!🦄
Purple horn girl Unicorns!🦄
Let's make every Saturday, magical!
English Pocket 五反田校
Saturday Preschool
−Yoko
]]>During the morning we crafted a clown hat. It was a complicated craft which required students to cut, paste and decorate their hat.
Skills like cutting with scissors are very important to practice when students are young. They provide an opportunity for students to improve their hand eye coordination and also do something in which they need to be careful. Students understand that scissors are dangerous. With the risk
they focus and work slowly. Patience and precision are both important skills for students to practice early in life.
After finishing our craft in the morning students wore their hats and played games in the afternoon. We did various activities like balloon making and we even learned how to juggle!
Today was a super interesting day. All the students had fun and worked hard. I hope everyone has a great weekend and we’re looking forward to seeing you all next week.
Prime Academic Preschool Gotanda
-Alex
Splish, Splash!
水に入ると、すぐにパシャパシャと水しぶきの音が聞こえてきました。
先生やクラスメイトに水をかけたり、かけられたり、水鉄砲の水が飛んできたり…
みんなびしょびしょになって水遊びを楽しみました。
みんなでシャボン玉をキャッチ!
厳しい暑さが続いていますが、体調には気をつけて楽しい夏休みをお過ごしください。
Please stay safe and healthy.
Enjoy your summer holiday!
Prime Academic Preschool 五反田校
- Saki
ブルーベリー園では太陽の光をたくさん浴びて、ブルーベリーが宝石のようにキラキラと輝いていました。
農家さんに挨拶をし、カゴを受け取ると、さっそくブルーベリー狩り開始です。
農家さんから「全体的に青紫色になったブルーベリーがベスト」と聞いた子ども達、
"Is this blueberry okay?"
"Is this good?"
自分の摘んだブルーベリーは青紫色になっているか、何度も先生に確認していました。
"Look up here! There are more blueberries."
高い位置にあるブルーベリーは、台やAlex先生の肩に乗り、摘むことができました。
子ども達は長旅の疲れも感じさせず、夢中でブルーベリーを摘んでいました。気がつくとカゴの底がブルーベリーで見えないくらいになっていました。
暑い中みんなよく頑張りました。
実りある一日になりました!
Prime Academic Preschool五反田校
- Saki
In the morning students are reading check for the previous week’s books. They are given a sticker if they can complete the book with no mistakes and have a signature from their parents.
The new reading book will always correspond to the sounds that students will be learning during the week.
Students will often be asked to practice after they have finished their lunch or if they finish an activity early during the day.
Students sometimes practice their books 4 or 5 times throughout the day at English Pocket Gotanda and starting from today the K1 students will also receive their first at home reading books!
This is a big step in their education and one that we hope all parents and students will try their best to practice at home.
Good luck to all the k1 students who are starting their book reading journey! We hope you love to read as much as we do in K2 and 3 class. Good luck everybody!
English Pocket Gotanda
-Alex
どんなモチーフをメインにするのか考えてから色画用紙を切っていきます。
ゼロから作り出していく難しさは、子ども達にとってはワクワクしたチャレンジです。
みな真剣そのものです。
今日は少し涼しかったのでランチ後、久しぶりに公園へ行きました。
We played with frisbee!
Have a nice summer holiday! We’ll see you on the 20th!
イングリッシュポケット五反田校
Saturday Preschool
- Aki -
Everyone in our staff and our students were dressed for the big event. People wore their Hapis, Jinbeis and Yukatas to school today.
All our students looked so cute. Thank you to everyone for trying so hard and dressing up. You looked amazing.
We played so many games and we even did some crafts. In the morning we played ring and ball toss, Yo-yo fishing and ball scooping.
The students had so much fun trying to get a high score in the throwing games.
In the afternoon we went on to make some fun crafts. We made a watermelon with construction paper and glued it onto a fan.
The students were happy to have their own fan.
What a great day!
Everyone had a fulfilling day today.
Prime Academic Preschool Gotanda
- Alex and Saki
]]>
大きなノコギリクワガタをみて、子どもたちは大喜びです。
Wow! Stag beetles!
There are two stag beetles!!
Look! They look angry!
Be careful! They might pinch you!!
どちらのクワガタも、ツノを左右に大きく広げて威嚇しているようにみえます。
指をはさまれないように気をつけてくださいね。
You have to hold like this!
Do you want to try?
Sure!
毎日カブトムシのTimmyやコガネムシのお世話をしているMapleクラスの生徒は、昆虫の扱い方がとても上手です。
I want him to play with Timmy!
But they might fight.
What do you think?
I think this stag beetle will pinch Timmy because he tried to pinch me.
They can’t be good friends, right?
みんなで相談して、クワガタとカブトムシは別々のケースに入れる事になりました。
Don’t worry, Timmy!
Are you hungry?
いつも、やさしく声をかけています。
Here you are!
Lunch is ready!
Timmyの大好きなゼリーをセットしました。
Stag beetles are not hungry.
Or they don’t like insect jelly?
Let’s see!
クワガタが昆虫ゼリーを食べないので心配そうに観察しています。
They need a rest because they look tired.
Oh! We need give names to stag beetles.
カブトムシとクワガタがゆっくり休めるよう、静かな所に連れてきてくれました。
クワガタには、まだ名前がありませんね。
ステキな名前をつけてあげましょう!
Thank you so much for taking such great care of our beetles, everyone!
Prime Academy Preschool五反田校
-Hiromi
年中さんと年長さんは、Decodable Bookを使って読む練習をしています。Decodable Bookは、その週に習うphonics wordsやsight wordsが多く含まれたスクールオリジナルの本です。
毎週月曜日に新しいDecodable Bookを受け取り、お家とスクールで毎日練習することで、週終わりにはみんな上手に読めるようになっています。
子ども達はPhonicsクラスの時間だけでなく、Lunchの後も積極的にDecodable Bookを読んでいます。
週終わりに先生が本を読めているか最終確認をします。読んだ本は用紙に記録し、50冊、100冊…と読むごとに表彰され、prizeがもらえます。
よく頑張りました!
Keep up your good work!
Prime Academic Preschool五反田校
- Saki
]]>来週金曜日の夏祭りに向けて、子ども達は飾りつけを作成しています。今日は、lantern (提灯)作りの土台となる紙に赤、青、黄色から好きな色を選んでペインティングをしました。
できあがった提灯です。
来週が待ち遠しいですね。お祭りで夏の風物詩を思い切り楽しみましょう!
浴衣のご準備をお願いいたします。
Prime Academic Preschool五反田校
- Saki
ニュートンがりんごが木から落ちるのを見て、重力の存在に気がついたという話は有名ですが、物体の重さは落下のスピードに影響するでしょか?
重さの違う2つの物を高い位置から同時に落としてみてみましょう。Water Balloonと羽はどちらが先に落ちるかな?実際に公園で実験をしました。
そして、Water Balloonを地面に落とさずキャッチできるか挑戦しました。
Water Balloonは、思ったよりも早いスピードで落下しました。
次にタオルを使って、キャッチします。
最後はチームワークです。全員でタオルを持ってキャッチ!
重力による物体の落下速度は大きさや重さに関わらず同じですが、物体の落下速度が異なる原因は空気抵抗にあります。
重力と重さについて楽しく学ぶことができました。
Prime Academy Preschool五反田校
- Saki
2週間に渡る今回のプロジェクト。1週目は、背景を作成しました。画用紙全体に絵具を塗った後、"Action Painting (Jacson Pollock)" というおもしろい手法で彩色しました。
2週目の今日は、いよいよ自画像に挑戦です。黒い紙の上に白の絵具を使って描いていきます。
自分の顔に似てるかな?
背景の上に自画像を貼り…
Portraitが完成しました。
とてもアーティスティックな作品ができました。
Good job, Elm!
The K1 students learned about objects that sink or float. First, they made a hypothesis, tested it out, and then recorded their findings.
The K2 students have been learning about bugs and insects. Today, they learned about the specific habitats of insects and bugs.
Then, they reviewed their learning about insects by doing ant finger painting. All students remembered that all insects have: three body parts, an antennae, and 6 legs.
Over on the K3 side, they learned about water pollution and discussed ways everyone can keep our waters clean. Then they carried out an experiment to illustrate the causes and effects of oil spills in our oceans. It was an eye-opening experience!
It is always a fun and educational time learning about how science works wonders in the world we live in.
Great investigating today, PAP.
Prime Academic Preschool Gotanda
- Tuli
]]>"What's this sound? Let's go closer to the tree!"
Tuli先生の呼びかけで、みんな木の近くまで集まってきました。
日本語で「セミ」は知っていても、英語の「cicada」は知らない子どももいました。"What's this?"という子ども達に、Tuli先生が"It's a cicada. Cicadas are singing."と優しく教えてくれました。
昆虫好きの子ども達は、公園から戻るとセミの話や大好きな昆虫の話が止まりません。Mapleクラスでは、free playの時間になると昆虫の絵を描く子が多くいます。
年中クラスでは、Scienceで昆虫の特徴 (six legs, three bodies, antennae)を習ったばかりです。
セミの特徴は何かな?
ぜひ先生や周りのお友達と話してみましょう。
Prime Academic Preschool
Saki
How old are you?
What did you get for your birthday?
Where did you go?
誕生日には、アイスゼリーサンデーを皆で頂きました。
午後にはRainbow cardを作りました。How many colors are there in a rainbow? Seven!
Can you name something that is yellow?
Bananas, eggs, sun, grapefruit.
hmm what else?
Nice rainbows!
イングリッシュポケット五反田校
Saturday Preschool
Aki
挨拶は、"Hello"の代わりに"Aloha"!スクールに一歩入ると、そこはもう常夏のハワイです。
Lei(レイ)作りでは、みんなとても集中していました。
Leiができあがるとこの笑顔!アロハシャツとハワイアンドレスによく似合っています。
Leiはハワイ語で、「絆」や「親愛」を意味するそうです。誰かにLeiをかけてあげることは、「出会いに感謝する」という気持ちが込められています。
午後、Chestnutの子ども達はウクレレを奏で、
ElmとMapleの子ども達は、フラダンスを踊りました。
今日は一日、ハワイの雰囲気を感じられる素敵な時間を過ごすことができました。
Prime Academic Preschool 五反田校
Saki
年長さんは毎週木曜日のViolin Lessonを楽しみにしています。4月末からバイオリンを始めて、この3ヶ月間でだいぶ上達しました。
最初のレッスンでは、バイオリンと弦の持ち方を教わりました。
0〜4までの指のポジションを習い、指の練習を繰り返してきました。
初めはどこかぎこちなく、バラバラだった音もここ最近音程が安定してきました。
そして今日はミニコンサートを行いました。これまで練習してきた「Mary had a little lamb」の楽曲を一人づつ披露しました。
とても上手に弾けて、バイオリンの先生からは"It's amazing!"と褒めてもらいました。
今後もっとたくさんの曲が弾けるように練習を続けていきましょう。
Prime Academic Preschool 五反田校
Saki
]]>スクールの前に流れている川とは違い、自然の中にある川は迫力があります。
川に足をつけると流される感覚があり、初めは「It's scary」と言っていた子どももすぐに慣れて、川の中で思いっきり遊びました。
川には色々な発見がありました。
I found a rock!
My one is so big!
川遊びの後は、火の近くで暖まりました。
お昼ご飯は、自分が掴んだ鮎を食べました。
Can you catch a fish?
Yay! I catch it!
恐る恐る触った魚、ヌルヌルとした感覚もまた良い経験になりました。
また一つ楽しい夏の思い出ができました。
We had a blast!
Prime Academic Preschool 五反田校
Saki
We have been learning about the oceans of the world. This includes where they are, what they’re called and what lives in them!
Today we learned about the different zones of the ocean. There are some scary and creepy creatures that live down in the deep, dark ocean.
Students made a poster of the different zones of the ocean. We labeled them and then cut and pasted many different animals into the correct zones.
Cutting and pasting is a great way for students to improve their hand eye coordination and fine motor skills.
Everyone learned a lot and our posters looked great!
Prime Academic Preschool Gotanda.
-Alex